Ugrás a fő tartalomra

Húsleves, ahogyan én készítem

Sziasztok!

Remélem nem bánjátok, ha ismét egy recepttel örvendeztetlek meg titeket! Ezúttal annak a húslevesnek a receptjét írom le, amit az Urammal kísérleteztünk ki, hogy mely húsok hozzáadásával a legfinomabb.

Aligha hinném, hogy van olyan ember itt Magyarországon, aki ne szeretné a házi,gőzölgő húslevest. (kivéve a vegák). Eme finomság gyógyító hatása is ismert, azt olvastam a megfázásra,torokfájásra és mindenféle meghűléses betegségre gyógyír. Még a nagy világsztár, Kesha is ezt ette. Kesha-húsleves
Igazán üdítő hatása van pl. egy borongós őszi napon, vagy egy hideg téli estén, de én nyáron is előszeretettel fogyasztom.
Tehát vettünk egy nagy sertéscsontot (ezt a kutya fogja a végén megkapni), sertés húsos csontot és csirkeszárnyat. 2 húsos csont és 5 db szárny kerül összesen a levesebe. A húsokat főzés előtt vízbe áztattam, hogy megmossam őket és kijöjjön belőlük a vér. Egy nagy fazékba először a nagy csontot tettem fel vízzel főni, nagy lángon. Egy óra kellett neki, nagyon forrt már, mikor kisebbre vettem alatta a hőt. A tetején úszkáló habot kanállal leszedegettem. Ettől nem kell megijedni, ez a kiszivárgott vér a húsból. Ez után a húsos csont következett, majd jó fél óra múlva belekerültek a szárnyacskák is.  A húsos csont után nálam került bele 2db leveskocka, valamint jó adag fekete egész bors is.  Közben zöldséget pucoltam és szeleteltem. Sárgarépát, fehér répát, vöröshagymát, fokhagymát, zellert, karalábét raktam bele. Néhanapján pár csiperke gomba is a levesbe kerül, attól függ épp van-e itthon, külön ezért szerintem felesleges venni.
Amikor a leves elkészült (ez.kb. 3 óra, az utolsó 2 órában ugye takaréklángon, h ne legyen zavaros), leszűröm és tésztát főzök ki hozzá. Finom hozzá az eperlevél, a  kis csavart (nem jut eszembe a neve, ááá) és a metélt is. Ha szükséges utána sózzuk! Nem jó, ha egy húsleves totál sótlan, de az se ha túl sós, hisz azon már nem lehet segíteni, mert elvenni már nem lehet, óvatosan ezzel.

Végül jó étvággyal elfogyasztjuk! Jóétvágyat Nektek is!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése