Ugrás a fő tartalomra

Túrós-barackos süti, friss képpel

Sziasztok!

Ma egy finom desszert receptjét írom le nektek!
A neten bukkantam rá, véletlenül, amikor éppen olcsó receptek után kutattam. Azért is tetszett meg, már a leírás alapján is, mert ezt nem kell sütni, csak elkészíteni és mehet is be a hűtőbe.

Mondom, mi kell hozzá:
  • 25dkg háztartási kex
  • 25dkg áttört tehéntúró
  • 5dkg teavaj (sztem margarin is megfelel)
  • egy kis rum, vagy rumaroma (kb. 1dl)
  • egy kis tej
  • 1 csomi vaníliás pudingpor
  • 2dl tejszín
  • tortazselé
  • őszibarack
A kexet összetörjük, pl egy sodrófa segítségével, ez nagyon jó a napi stressz levezetésére is. Viccet félretéve, én mozsárban törtem meg, úgy is tökéletes volt. Én nem törtem teljesen olyanra, mint a darált változat, voltak benne picit nagyobb darabok is. Utána összegyurmáztam egy pici rummal, kis tejjel, és a szoba-hőmérsékletű vajjal. A kapcsos forma alját beterítettem a keverékkel. A vaníliás pudingot az utasítás szerint megfőztem, igyekeztem h ne legyen túl híg, legyen kevésbé folyós. A túrót áttörtem krumplinyomón, a tejszínt felvertem.A puding lehűlt, utána mehetett bele a túró és a jól felvert tejszín. A vaníliás-túrós keveréket a kex tetejére halmoztam, elegyengettem. Kis szeletekre vagdosott őszibarackkal fedtem be a tetejét. (jöhet nyilván más gyümi is, pl. kivi,banán,eper,stb..) Expressz tortazselét vásároltam, a leírás szerint a port forrásban lévő vízzel felöntöttem jól elkevertem. A barack levéből nyomattam egy kicsit bele. 
Végül a zselét a süti közepétől kezdve kifele kezdtem rácsorgatni, hogy befedje a kis barackdarabokat. Gyorsan hűtőbe tettem letakarva.
Több mint 8 órán át hűtöttem, és jó ízűen elfogyasztottuk.

Jó étvágyat!

Megjegyzések