Ugrás a fő tartalomra

Zöldbabsaláta

Sziasztok!

A zöldbab saláta receptjét osztom meg veletek, ahogyan én készítem!
Hozzávalók: 
  • kb.fél kg zöldbab (friss v fagyasztott9
  • 1 közepes vörös/lila hagyma
  • só-bors
  • tökmagolaj
A friss/ fagyasztott zöldbabot forrásban lévő vízbe teszem és egy csepp ecetet is, hogy a zöldség ne veszítse el csodás zöld színét. Kb. 3 percig főzöm -blansírozom vagy mi- aminek a lényege h ne főzzem szarrá, épphogy finom roppanós maradjon.
Ha ez megvan, akkor leszűröm és kirakom hűlni. Amint kihűlt a zöldbab, hozzáadom a kockára vágott hagymát, sózom-borsozom és megöntözöm tökmagolajjal (én a melegen sajtoltat szeretem), ami nem mellesleg nagyon egészséges is! Én az íze kedvéért egy kupaknyi citromlevet is teszek bele.
Be vele a hűtőbe, pár óráig érlelni. Minél később fogyasztjátok el, annál jobban összeérnek az ízek. Magában, de akár köretként is kiváló lehet. Én Anyukámtól tanultam a receptet és nagyon szeretem. (főleg ha nem fás meg szálkás a bab).
Nálunk ma a sült csirke és a hagymán pirított krumpli friss kísérője volt.

Készítsétek el ti is, hisz nem kell sok hozzávaló hozzá és igen finom-egészséges is!

Sziasztok!

Megjegyzések