Ugrás a fő tartalomra

Hogyan spóroljunk apróságokon- avagy az én trükkjeim

Sziasztok!

Bizonyára a kedves olvasóim között is akad olyan, akinek nem mindegy mire mennyi pénzt költ. Hiszen fontos, hogy be legyenek fizetve a csekkek időben, mindig legyen meleg étel, és a lakás is ragyogjon a tisztaságtól. Nekünk ezek mellett ott van a kutyus is. Próbálok mindenen spórolni, amin lehet. Megválogatom, hogy mit és hol vásárolok, mikor mennyit költök. Mindezeknek nyilván a kutyus nem láthatja a kárát, ő nem tehet róla, hogy ilyen kevés a fizetésünk.
Szóval csak pár tippet osztanék meg veletek, ami nektek is hasznos lehet.
Én lemondtam a műkörömről és a fodrászról is, mivel befestettem a hajam, és jön a tél, így növesztem is, tehát a fodrászról és körmösről ennyit. A kozmetikushoz néhány hetenként ragaszkodom,  mivel magamnak nem tudom rendesen legyantázni a szemöldököm, meg a kis pihéimet. Utánaszedni ugye lehet, de egy idő után a szemöldököm íve kis korrigálásra szorul.
Az Uramnak a kifogyott borotválkozás utáni balzsamja helyett a saját, alig használt, érzékeny bőrre való, könnyen felszívódó testápoló balzsamomat adtam, és eddig úgy tűnik bevált! :D 
Nemrég akciósan vásároltam magamnak stiftes dezodort, épp akciós volt a Tescoban a Dove Invisible dry és mit ne mondjak, kifejezetten kellemesen csalódtam. Kellemes az illata és tényleg nem hagy nyomot.
Mindenből próbálom a legolcsóbbat venni. Pl. Balea-s tusfürdő. Mert attól, hogy olcsó, még nem kell rossznak lennie. Dm márkás tusfürdő már pl.250 ft-ból kijön és nekem egy flakon egy hónapra elég is. Ugyanígy tudom ajánlani a Rossmann saját márkás tusfürdőit, remekek. Így vagyok a folyékony szappannal és a habfürdővel is, megteszi a legolcsóbb is. Maximum a csomagolásán látszik meg, hogy nem egy márkás termék darabjáról van szó. Igyekszem olcsóbb fogkrémeket venni, ezeket általában vagy a Müllerben vagy a Dm-ben vásárolom meg. Nagyon jó kis fogkrémeket lehet kapni, baráti áron. (pl.Müllerben citromos fogkrém-270ft). Zsepiből 2 félét szoktam vásárolni, legolcsóbb 100as kiszerelésből több csomaggal, és az Ooops márka zsepijét balzsamos változatban 1-2 csomaggal és ezeket kombinálom.
Wc papírból ha van akció (32 v 24 tekercs), akkor mindig akcióban vásárolom meg, és nálunk ennyi sokáig kitart. Kéztörlőből is jó a sima egyszerű, nem kell hogy mintás vagy illatos legyen. Most pl. mosogatótablettából is a legolcsóbbat vettük, 40db 1600ft-ért, és nem mosogat annyival rosszabbul, mint amennyivel olcsóbb a drágább társainál. Hipóból, fertőtlenítőből szintén a legolcsóbb Tescos közül választok, csak úgy mint a mini légfrissítők közül. Egyikükben sem csalódtam még. Amin nem spórolok, az az ablaktisztító, ebből az olcsó nem vált be, a Clin viszont minden ablakpucolásnál hozza a megszokott-remek formáját. Ugyanígy a mosópor és öblítő kombó, nekem a tescos ezekből nem jött be. Viszont a folteltávolító spray-m jól teljesített. Tisztasági betét és tampon, nos ezekből is a márkásabbakat veszem, az olcsóbb társaikkal nincsenek jó tapasztalataim.
Husiból mindig nagyobb mennyiséget veszünk egyszerre ha akció van. Ezeket több kis részletben lefagyasztjuk, és később felhasználjuk.Hétköznaponként általában egyszerűbb kajákat készítek, vagy tepsiben gyors egytálételeket. 7végenként szoktam levest csinálni. Van azért hogy hét közben is megkívánunk egy kis levest (főként h jön a hideg), ilyenkor tojásleves, vagy felturbózott zacskós leves kerül terítékre. Ha már az ételeknél tartunk, leveskockából és tésztából a nem márkásakat választom, ugyanígy a fűszereknél. Még nem kellett negatív élménnyel gazdagodnom szerencsére!
Kutyusnak havi 3kg kutyatápot veszünk, ez ki is szokott tartani. Persze mellette veszünk neki konzervest is, és a házi finomságokból is szokott kapni. Imádja a zöldségeket, a tejtermékeket. Én a melóba itthonról viszek kaját, az Uram rendelni szokott, de a legolcsóbb összeállítást választja. A reggeli szendvicsét ő készíti el, előző este. Szörpből-vízből-energiaitalból nálunk az olcsó a nyerő! :D
Télen sokszor kerül az asztalunkra lecsó, szerencsénkre a rokonoktól kaptunk házilag eltetteket, csak egy kis tojás kell hozzá.

Úgy gondolom, ha előre megírt bevásárlólistával és teli gyomorral megyünk vásárolni, nehéz minket eltéríteni, hogy olyan dolgokat vegyünk, amire nincs is szükségünk. Általában kártyáról fizetünk, hisz az nem kerül semmibe, nem úgy mint a pénzkivétel. Ha már itt tartunk, érdemes egyszerre több pénzt kivenni és azzal tartalékolni, mint sokszor keveset kivenni. De gondolom ezt ti is tudjátok. Emellett vezetünk egy külön kis füzetet, amibe leírjuk a kiadásainkat, csekkeket-vásárlásokat. Ez hasznos, hisz így láthatod, hogy a hónap során mennyit költöttél, mire van még elég kereted. Mi az eurós, 100as boltoknak is lelkes látogatói vagyunk, hisz itt általában olcsóbb a kávé, a fűszer, vagy a kéztörlő papír. Így ha kapunk akciós szórólapot és valamire szükségünk van, akkor oda megyünk a kis listánkkal.

Remélem volt legalább 1-2 ötlet, ami hasznosnak bizonyul Nektek, kedves Olvasóim! Ha már 1 embernek is kedvet adtam a "tudatosabb" vásárláshoz, már megérte megírni a posztot!

Sziasztok!

Megjegyzések

  1. Pesten vagyok egyetemista, és albérletben lakom, és szüleim finnanszírozzák a dolgaimat (próbálok kiegészítő keresetet összehozni, de az órák miatt nem egyszerű). Mindenesetre az a lényeg, hogy amit itt leírtál, arra mind csak bólogatni tudok, mi is ugyanígy csináljuk.:)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy rajtam kívül is van ilyen emberke, aki spórolni szokott az apró dolgokon! :D

    VálaszTörlés
  3. Mi is így vásárolunk ha otthon vagyunk... :) Plusz mi kenyérből is fagyasztunk le ha nagyobbat veszünk, mert mire a feléhez érünk már mindig száraz és rossz ízű... Így meg csak felolvasztjuk és friss :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése