Ugrás a fő tartalomra

A legfinomabb és legegyszerűbb lángos recept

Nagyon nagyon szeretem a lángost. És akkor csak finoman fogalmaztam... Sokáig csak piacokon kóstoltam ezt a finomságot, aztán egyszer úgy gondoltam megpróbálom én is elkészíteni itthon, hátha sikerül. Ma egy igen egyszerű receptet osztok meg veletek, amihez pár hozzávaló kell csak és a kelesztést leszámítva igen hamar készen is van. A receptet a Nosalty nevű oldalról szedtem, ha szeretitek ti is a lángost, készítsétek el, mert valóban nagyon egyszerű!

Hozzávalók : 8 adagra

  • 30 dkg kenyérliszt BL80- én szerintem teljesen sima lisztet használok
  • 1 dl tej
  • 1.5 dl víz
  • 2.5 dkg élesztő (egy egésznek fele)- én szárítottat szoktam használni
  • 1 teáskanál
  • 1 teáskanál porcukor- vagy sima kristálycukor, csak jól keverjük el a tejben.

A lisztet egy tálba szórom, és hozzáadom a sót és összekeverem. Egy bögrében megmelegítem a tejet, hozzáadom és elkeverem a cukrot, majd hozzászórom az élesztőt és hagyom hogy felfusson. Ez nagyjából 10 perc. Miután felfutott az élesztő, a liszthez öntöm és elkezdem összegyúrni, dagasztani. Ha úgy érzem hogy túl sűrű-ragacsos a massza egy kis langyos vízzel segítek rajta. Nekem elég lágy szokott lenni, jó nyilván nem folyós de nem is kell hogy kőkemény legyen. Miután jól átgyúrtam, konyharuhával lefedem és meleg helyre teszem-nálunk jelen esetben a spejz az pontosan ilyen- és hagyom hogy szépen megkeljen. Ez sacc per kábé egy óra szokott lenni, a lényeg hogy előtte az élesztő is alaposan felfusson, így tuti lesz a siker! Mire megkel a tészta, felmelegítem az olajat, és a kezem is beolajozom és elkezdek a tésztából kisebb-nagyobb darabokat csipkedni, amiket próbálok több-kevesebb sikerrel széthúzogatni. Ha elég forró az olaj-ügyeljetek rá hogy mindenképpen legyen az!!- akkor beleteszem a tésztát és ott állok mellette, mert nagyon nagyon hamar meg tud ám égni. Papírtörlővel letakart tálra teszem és elkészítem az összeset. Utána fogyasszuk frissen, mert persze úgy a legfinomabb, de én megmelegítve is imádom. Jó sok fokhagymás olajjal (zúzott foki-só-olaj-víz összemixelve egy kis tégelyben), sok tejföllel és sajttal megszórva. Az Uram és a kislányom is imádja. Én inkább a tömzsibb lángosokat szeretem, de ez tőletek függ, ha jobban szétnyújtjátok akkor nagyobb és ropogósabb lesz.
A folyamat képekben:

Hozzávalók
A tészta összegyúrva
Itt már meg is kelt
 Kisütve
 És voilá, kész a lángos


Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések