Ugrás a fő tartalomra

A tökéletes húsleves titka..?

Nem nem, nem csaptam át gasztro bloggerbe, csak csupán arra próbálok rájönni, mi a tökéletes húsleves titka?

A múlt héten sikerült egy kiadós gyomorrontással közelebbi kapcsolatba kerülnöm, -a részletekkel nem traktálnálak titeket- és megkívántam a jó kis "mindenre gyógyír" húslevest, és az jutott eszembe talán ez is megérne egy posztot.

Kezdjük talán azzal, hogy a titka a hosszú főzés. Ugyanis minél hosszabb ideig főzzük alacsony lángon, annál finomabb lesz.
Volt szerencsém nemrég a youtubeon megnézni az amerikaiak hogyan is készítik az én szent ételemet.. nos azt hiszem ha egyszer kijutnék oda, akkor a zabálós körutamat nem ezzel kezdeném.
Én most egy egyszerű csirke aprólék csomagból készítettem- volt benne farhát, szárny, nyak, zúza és azt hiszem szív..? Nem vagyok szívbajos, nem fogok ezért a piacra elmenni, meghát amúgy sem vagyok az a piacozós fajta, én a Tescoban vásároltam ezt a levescsomagot, vagy a Lidlben szoktuk.
Múltkor leugattak egy főzős fórumon, h juj milyen már h én nem HÁZI cuccokból csinálom a levesem, és jujuj hogy én még gyömbért meg szerecsendiót meg kurkumát is rakok bele..?! Szegény mamikák a képernyő előtt remélem nem kaptak szívrohamot, de én igen, így készítem, a mi szánk íze szerint. Nyilván mindenki máshogyan csinálja, vagy más alapanyagokkal, nem vagyunk egyformák!
Szóval miután felforrt a levesem, és leszedtem a habot, utána kisebb fokozatra kapcsoltam, egész borsot szórtam bele (Uram utálja), valamint tettem bele leveskockát. Igen leveskockát.. tudom-tudom, a pokolra jutok!!
Jó fél óráig hagytam így fődögélni, addig megpucoltam a dobozos leves zöldség csomagot, ( nem, nem volt bio se házi se stb.. de nyugika még élek) majd mivel ugyebár csirkéből készült most a leveske, a fél óra letelte után beleraktam a zöldségeket (répa/fehérrépa, hagyma/fokhagyma, karalábé darab és egy kis petrezselyem zöld, sajnos a krumplit most kifelejtettem belőle, pedig imádom... ah) szóval belepakoltam minden földi jót, és még alacsonyabb fokozatra állítottam a hőt alatta, sóztam, ahogy fentebb írtam, kurkuma/gyömbér/szerecsendió is került bele.

Nem tudom mennyi ideig főztem, nem néztem az időt, a répát szoktam mindig csekkolni mennyire puha már. Szóval főztem hozzá csiga tésztát és azzal ettük. Nadin két tányérral is kért belőle, bár a répát most kitúrta nekem...
Ilyen az én kis húslevesem, amit néha feldobok egy kis sertés csonttal vagy húsos csonttal, mikor mihez van kedvünk. Általában a saját adagom feldobom egy kis csípős paprikával, nos ez most
 érdeklődés hiányában elmaradt.


Megjegyzések