Ugrás a fő tartalomra

Life update #12- karácsony, munka, Nadin, hóesés

Na hellóóó!

Ismét hajnal van, konkrétan 3/4 3, egyszerűen nem tudtam aludni.. 
Remélem mire a bejegyzést megírom kellően fáradt leszek és reggelig szunyókálok majd. 
Ami senkinek nem fog meglepetést okozni, az az hogy tegnap megvolt az első "komolyabb" havazás idén. Nem esett fél méter hó, de azért fél centi sem. Nadin reggel kinézett az ablakon és amikor meglátta hogy nagy pelyhekben esik a hó, hát látni kellett volna hogy csillog a szeme. Biztos ami biztos, minden ablakból megnézte a hóesést. 
Tegnap mászkálósabb napunk volt, délelőtt elmentünk a Dm-be és a patikába, valamint elhoztunk 2 db karácsonyi ajándékot, így már csak egyért kell elmennem és meg is vagyunk. 
A héten megvettük a gyereknek a konyhát, huhh bazi nagy a doboza, jól eldugtuk előle, alig várom már hogy kinyissa. Voltunk az erzsébeti karácsonyi vásárban is, nagyon hangulatos volt, hogy éppen szakadt még a hó. Sokan is voltak, az emberek és az árusok is. Ettem churrost és nutellás kürtős kalácsot, nagyon finomak voltak. 
De ami még finom volt a tegnapi nap, az a Mama csontlevese. Esküszöm, nem tudom hogyan csinálja, mert leveskockát meg ilyeneket ő nem tesz bele, de olyan levest főz, hogy készen vagyok tőle. Erős paprikával mennyei volt!!

Hogy meséljek kicsit a munkáról is, minden rendben, tök szuper már az osztály, tudom mi hol van és nagyjából hogy mi a "készletünk", egyedül sajnos a könyvekkel nem vagyok annyira tisztában, azokkal nem igen szoktam foglalkozni, de majd ennek is eljön az ideje. 

Hogy visszafele menjünk  az időben, túl vagyunk a mikuláson, Nadin nagyon örült az itthoni mikulás csomagnak, na és persze az Auchanban találkozott a mikulással, voltak olyan jófejek hogy tartottak nekünk egy mikulás bulit. 
Volt mindenféle finomság, játék, kreatívkodás na és persze a miki. az oviban sajnos nem mikulásozott, ugyanis 3 hétig itthon volt betegen. 
Kezdődött azzal, hogy megfázott, köhögés-orrfolyás kombó, némi lázzal kiegészítve. Áhh sima ügy, túl leszünk rajta, stb.. Ám de egyik éjjel fájdalmasan felsírt hogy nagyon fáj a füle. Azzal a lendülettel vissza is aludt, de reggelre belázasodott. Ahogy kimondta éjjel hogy fáj a füle, egyből a legrosszabbra gondoltam- középfül gyulladás. Gyerekként párszor volt benne részem, így ismerem az érzést. 
Na onnantól én már aludni sem tudtam, reggelre pedig csak felszökött az a láz és továbbra is a fülét fájlalta. Adtam neki Nurofen szirupot, a láz lement és a fülére sem panaszkodott.Ahha- pár óra erejéig, míg kiment a gyógyszer hatása. Szegény nyűgös volt egész nap.. Sejtettem, hogy másnap a Heim Pál orr-fül-gégészetán fogunk kikötni, hát így is lett. 
Emlékszem aznap pont szakadt az eső, szembe fújt a szél is, minden adott volt a "szuperfasza" hangulathoz. Viszonylag hamar sorra kerültunk, annak ellenére hogy nagyon sokan voltak. Mivel nem ahhoz az orvoshoz mentünk, aki műtötte anno augusztusban, kérdezték hogy ragaszkodunk-e a doktornőhöz.. Én kapásból rávágtam hogy nem, a gyereknek fáj a füle és lázas, nem fogom én megvárni ezzel a problémával a kedd délutánt.
 Nos alaposan megvizsgálták a fülét, a diagnózis pedig ahogy sejtettem középfül gyulladás volt, egy csipetnyi belső hallójárat gyulladással és spontán dobhártya szakadással. Atya isten, azt hittem nem hallok jól. Mivel a gyerek egész héten előtte nem fájlalta a fülét, így bazi durva volt hallani, hogy a dobhártyája bizony kilyukadt. 

Istenem, áldom az eszemet, hogy az előtte lévő napokban nem mostam meg a haját, azzal csak még nagyobb bajt okoztam volna.. Már ha ez nem lett volna éppen elég. Antibiotikumos orr és fülcsepp, valamint szájon át szedhető antibiotikum volt a jutalmunk, és egy kontroll pénteken reggel. Hát alig bírtam szegény gyereket lefogni, míg a fülét macerálták, és a bent lévő váladékot leszívták. Leizzadva hagytuk el a rendelőt. Hazafele persze nem maradt el a kis hősöm jutalma, chips és finom nyalóka. Szépen adtam neki a gyógyszereket, nem volt lázas és a fülét sem fájlalta már. Ohh mondom, de szuper, pont meggyógyul a mikulás ünnepségre. A kontrollon rá is mondták az áment, még pár napig csöpögtessünk neki és ne érje víz a fülét. Lezajlott a mikulás ünnepség, és másnap már köhögött a kisasszony. Gondoltam remek, nem elég hogy két hete már táppénzen vagyok, túl vagyunk pár "finomságon" és ismét ott tartunk, ahol kezdtük.
 Másnap kihívtam a gyerekorvost, aki némi szájhúzás után ugyan kijött házhoz, így legalább a beteg gyerekek közé nem kellett bemennünk. Nos Nadin azon a héten sem volt oviban, Apa maradt vele itthon a hét további napjaira, én meg visszamentem dolgozni. A köhögése valahogy sehogy sem akart javulni, a lándzsás útifű szirup ellenére sem. Így hát vettem neki Mucopront-ot, ami végre hatott, és most ott tartunk, hogy a gyerek nem köhög, nem taknyos. Napi szinten kapja a Cebion cseppeket, a Béres cseppről soha többet hallani sem akarok, pénzkidobás az egész. 
Ja és ezentúl nem kísérletezek a köptetőkkel sem, maradunk a Mucopront-nál, az anno nálam is jó volt gyerekként. Most úgy néz ki a hűtőnk legalsó része, hogy köptető, köhögéscsillapító, lázcsillapító szirup és allergia elleni szer. (és akkor a felsőbb fiókról nem írnék, kész patika..) De legalább van itthon "minden" s.o.s. esetekre.

Hogy vidám dologról is írjak, megvan a fenyőfánk karácsonyra, és két hete Nadinnal kiraktunk pár karácsonyos matricát, lecseréltük az ajtódíszt, és a kis pink fenyőfánkat is díszbe öltöztettük együtt.
A karácsonyi menüről annyit, hogy nem fogom túlzásba vinni. Húsleves, rántott hús-rántott halrúd krumplipürével és savanyúsággal, desszertnek max. veszek egy bejglit vagy valamit készen, de hogy én baszakodni nem fogok semmivel, na az is biztos. 24.én amúgy is dolgozom, előtte nap fát díszítünk és elkészítem a kajákat. 25.én pedig család látogatás, 26.án pedig jön át mindkét húgom hozzánk. 

Bocsánat, ha valakit megbántok ezzel, de nem értem hogy a karácsony miért szól mindenkinek arról, hogy éveket tölt a konyhában, csak hogy megfőzze a 25 féle ételt, és megsüsse mellé a 30 féle süteményt. Miért?! Persze legyen kaja, de a mikor értik már meg az emberek hogy a karácsony nem arról szól, hogy megszakadj a konyhában és ájultra főzd magad? Nem az a lényeg hogy együtt legyen a család? Sosem fogom ezt megérteni... De tényleg.. 
Én örülök hogy együtt leszünk, eszünk egy jót, jobb esetben a gyerek hagyja hogy megegyek egy tányér levest egy ültő helyemben és nem találja ki hogy éppen mit kér enni, mert ami előtte van, az pont nem kell neki. 

Nem nézzük a reszkessetek betörők-et, de még valószínűleg a Shrek-et sem, remélem az Uram letölt valami ütős kis filmet és pihenhetünk vízszintesben. Asszem mindannyiunknak van mit kipihennie idén, de erről tervezek egy évösszegző posztot, így is túl hosszúra nyúlt már a kis mondanivalóm.

Ha nem jelentkeznék addig, mindenkinek kívánok Nagyon Kellemes és Békés Ünnepeket! 
Legyetek együtt a családdal, egyetek-igyatok, pihenjetek és szeressétek egymást! Megtaláltok Instagram-on és a Facebook-on is. 

Sziasztok!

Megjegyzések